torsdag 3 mars


Det är torsdag. Lilly har varit på utflykt med dagis och letat änder att mata och Ottilia har fått en tand =)
Nio månader imorrn och först nu får hon sin första tand... Lilly fick sin första tand vid sex månader så självklart trodde ju jag att Ottilia också skulle få det. Så vi har väntat tre månader på denna tand =) Funderar på om jag ska baka en tandtårta till henne. Fast det är kanske sånt som man gör när barnen börjar tappa sina mjölktänder...
Igår kom moster Karro på snabbvisit.
Gissa om Lilly blev glad =)
Hon och moster lekte i flera timmar.
Jag gjorde en skinka/broccolipaj till lunch och tack vare moster så åt Lilly paj. Kors i taket och halleluja, Lilly åt två bitar paj. Hon som inte ens har velat prova paj förr. Hon sa till och med innan maten:
"Mamma, nu ska det bli gott med paj"
Sötnos =)

Igår kväll var jag och mannen ut på galej utan barn.
Det var skönt att få komma ut ur huset och bara vara vuxna i ett par timmar. Tror inte det har hänt sen innan Ottilia föddes.
Vi tog med oss min farmor och farfar och åkte till Folkets Hus i Ludvika för att se operetten "Vita Hästen".
Den var tokrolig =)
Det är rikssteatern som har en turne och Karro är med.
Det var därför som hon kunde komma hit igår på snabbvisit.
Tack ttill min mamma och pappa som tog hand om tjejerna medan vi var ute och roade oss med pensionärerna =)

Lagade förresten en köttfärslima igår eftermiddag så mormor och morfar skulle slippa laga mat.
Kors i taket, till och med Ottilia åt!!
Hurra hon gillar min mat.
Hon har ätit hemlagat hela veckan nu =)
Vad är det man säger, trägen vinner =)

Nu ska jag ta med mig barnen ut i solen och leka en stund.

Lilly och Valter leker innebandy efter dagis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0