lördag 15 januari



Godmorgon lördag =)

Jag och Otto började dagen vid halv åtta imorse.
Vi åt frukost och fixade tvätten innan Lilly kom ner då blev det plötsligt lekstund =)
Sen fick Otto nog, jag gav henne gröt och bar upp henne till sin säng. Hon somnade på en gång. Tror inte ens att Tobias märkte att jag gick in och la ner henne. Det är hans tur att ha sovmorgon idag så jag undrar hur länge han planerar att sova...? Hoppas får väl lov att kliva upp då Otto vaknar. Hon brukar ju sova mellan en och två timmar på förmiddan så har han tur får han sova ända till 11.30.

Igår var vi på julgransplundring hos familjen Hedin. Supermysigt! En ny tradition hoppas jag =)
Vi sjöng och dansade runt granen innan det blev grillkorv och fika.
Hela kalaset avslutades med fiskdamm för barnen som överlyckligt drog upp godispåsar ur "dammen".
Behöver jag skriva att barnen somnade snabbt och ovaggat i sina sängar =)
Jag och Tobias avslutade dagen med scampi och vitt vin, mums!

Idag ska vi hem till svärföräldrarna och fira barnens farfar som fyllde år igår. Där blir det med största sanolikhet sju sorters kakor och sedan tårta. Tur att jag har åtta kilo kvar att gå ner innan Grekland...
Det får bli en sorters kaka för mig och kanske en liten liten bit tårta... Sen får jag väl ta mig en tur till gymmet =)

Nu ska jag sätta mig i soffan med Lilly och titta på Pippi på de sju haven. Tur att det är minus 17 grader ute, då känns det liksom lite mer ok att titta på film och mysa under en filt i soffan =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0