tisdag 22 februari

Läste nya Föräldrar och barn igår kväll och hittade min kära vän och goda granne Roza i tidningen =)


Dom ringde från dagis imorse och berättade att ett barn har RS-virus så nu misstänker jag att det är det som barnen lider av. Har googlat lite och det verkar inte som att det är farlig för barnen utan mer att det är som en jobbig förkylning med tappkranar och bubblor i näsorna och hosta till förbannelse.

Ottilia har sovit säkert tre timmar på förmiddagen så det känns som att medicinen hjälper. Hoppas hon sover inatt med!
När Ottilia sov passade jag och Lilly på att bygga ett lego garage =)




När Ottilia sovit klart hängde vi mest på golvet och sjöng Ottos favvo sång, Imse vimse spindel =)



En snygg och snorig öroninflamationstjej =)

igår lagade jag förresten lasange ur min nya lånade kokbok, den blev toppen =)
Istället för bechamelsås har man grädde direkt i köttfärssåsen. Mums =)


Idag blev det gammal herderlig falukorv i ugn tillsammans med potatis och morotsmos =)

Innan Lilly gick och la sig lekte vi med hennes julklapps pussel.
Före:


Efter:


Nu ska jag ta och kurera min hals med en stor kopp te och hoppas på att mannen lyckas få Ottilia att somna för natten!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0