tisdag 15 februari


När barnen vilar passar jag på att ta en snabbkaffe.

Lilly som inte ska sova på dagarna har deckat i soffan...
Hon åt mellis sen la hon sig i soffan för att "vila" medan jag bytte på Ottilia.
Det var meningen att vi skulle ta oss ut en sväng men Nej, nu sover båda barnen och jag gör matlista för resten av månaden och passar på att uppdatera här på bloggen.


Moster Karro har ju varit här i helgen.
I lördags tog vi  oss till Runn för att åka långfärdsskridskor hela familjen.
Det började bra med sol, glada barn och trevlig sällskap. 
Det slutade i kaos strax innan det var dax för fika.
Båda barnen skrek och grinade.
Lilly frös om fötterna och Ottilia var hungrig, för ovanlighetens skull =)
Så fikastunden efter åkandet blev inställd och jag bestämde mig för att aldrig mer åka långfärdsskridskor med hela familjen samtidigt...
Eller ja aldrig och aldrig, inte så länge som Ottiilia är så pass liten att hon inte kan säga vad som är fel och inte så länge som Lilly trotsar och vägrar ta på sig raggsockar trots att det är kallt ute...
Men det var ju iallafall mysigt i början.
Kanske att det var lite väl kallt...förmodligen...så att Lilly grinade och frös om fötterna var väl kanske mitt eftersom jag inte lyckats tvinga på henne varmare sockor...
Ja ja, gjort är gjort och nu är vi ju en erfarenhet rikare iallafall =)
Moter tycker förmodligen att vi är familjen taijkon men det är OK =)


Lilly väljer ju kläder själv nu för tiden.
Hon klär på sig själv och lyckas för det mesta med allt utan hjälp.
Här om dagen kom hon ner såhär snygg.
Att hon kan komma på att hon ska ha ett linne under tjocktröjan eftersom den är uringad i halsen känns ju helt sjukt. Hon har inte ens fyllt tre och fattar redan sånna saker. Helt otroligt!
Att linnet dessutom matchade knappen på tröjan borde ju iallafall göra faster Therese stolt =)

Näe nu är kaffet slut och matlistan är så gott som färdig. 
Det är dax att väcka upp fröken Lilly så hon kan sova inatt.


Kommentarer
Postat av: Faster

Stolt är bara förnamnet!! =)

2011-02-16 @ 13:12:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0