onsdag fortfarande




Dagens lunch
Fiskbullar i hummersås med kokt potatis, morötter och ärtor
blev en hit hos båda barnen =)

Skönt att Otto har ätit två gånger i rad utan att det har varit någonslags burkmat =)
Igår kväll lagade jag fisk och hon åt med god aptit =)

Hittade receptet på ica.se


Ugnsbakad fisk med vitlökssås

nyckelhål
  • Tillagningstid: Över 20 min
  • Svårighetsgrad: Medel
  • Portioner: 4



  • Ingredienser                       

    Sås

    Gör så här

    1. Skölj potatisen noga i ljummet vatten. Skär potatisen i ca 1 cm tjocka skivor. Lägg potatisen på en bakpappersklädd plåt och ringla över hälften av olivoljan. Strö över hälften av saltet.
    2. Tillaga mitt i ugnen i 250°C, ca 10 minuter.
    3. Skölj, kärna ur och skär paprikan i bitar. Skär fiskfiléerna i ca 5 cm breda bitar.
    4. Lägg fisk och paprika vid sidan om på plåten. Häll på resten av olivoljan och saltet och strö över pepparn. Tillaga ytterligare ca 10 minuter.
    5. Smaksätt matyoghurten med pressad vitlök, salt och peppar samt gärna lite hackat kryddgrönt.
    6. Servera fisken med paprika, potatis och sås samt bröd.

    Fast jag hade inga paprikor så jag bytte ut mot tomat, rödlök och morötter.
    Det blev jättebra!
    Och självklart använde jag inget salt eftersom man inte får ge små barn under ett år salt.


    Kommentarer
    Postat av: Kersti

    Hahaha va kul jag såg precis att vi åt exakt samma lunch idag som ni igår, gott gott :)

    Kram

    2011-02-03 @ 20:36:05

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0