fredag 18 feebruari

Sjukdomsuppdatering:
Lilly som krupp hostat sen natten till onsdag har nu gått över till "vanlig" slemhosta...
Febern ligger i nuläget på 40,6 men jag hoppas få ner den med flytande ipren...
Hon har hostat så hon kräktes upp den lilla lunch som hon fick i sig...
Stackar liten!
Hon ligger utslagen i soffan och tittar på Lotta på Bråkmakargatan.
Försöker få i henne hått annat än vatten men det går sådär... Hon har ju iallafall ätit lite glass på förmiddagen...

Ottilia har också fått feber, men hon har bara 38,3 och hon kör på som vanligt. Lite tröttare kanske men inte speciellt mycket. Hon hostar lite och snörvlar lite och jag hoppas att det stannar där. Det räcker lixom med en utslagen hjälte känner jag.

Nu till nått helt annat.
Har ju lånat en kokbok på biblan, de ni =)
Den heter "Kom in och ät" och jag tycker den är toppen!
Igår var det ju torsdag, det vill säga soppdag och då passade jag på att provlaga ett recept ur just den kokboken.
Det blev Grön ärtsoppa.
Supergod, till och med Ottilia åt =) Lilly åt också, ända tills hon hittade ett ärtskal då var det stop.
Typisk mig att använda stavmixern för lite...
Men det blir definitivt Grön ärtsoppa fler gånger här hemma =)
 

Nu ska jag gå och joina Lilly i soffan och pussa bort febern.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0