tisdag 18 maj, solen skiner

Äntligen känns det som att våren har kommit!
Allt känns mycket lättare, förrutom Lillys läggningar...
I förrgår tog det en timme och 45 minuter innan hon somnade och igår tog det iallafall en timme. Tror inte hon fattar att det är kväll när det är så pass ljust ute. Hon borde ändå vara trött, i söndags var vi ju på Aqua Nova i Borlänge och badade hela förmiddagen och sen lekte hon med morfar resten av dagen. I går följde vi med valter hem och lekte efetr dagis fram till middagsdax. Då åkte vi hem, åt mat och cyklade sen ner till fotbollsplanen för mera lek med Valter. Och oj vad dom sprang runt dom små liven =) Så himla söta!
    

Jag trodde att Lillsan skulle vara helt slut när vi kom hem, men fel av mig.
Vi varavade ner, tog medicin, drack välling, läste bok i sängen och sen brukar hon lägga sig ner och sova...
Men inte nu...hon skulle klä av dockan Alma och byta blöja på Alma och klia Alma på magen och ge henne mera välling osv osv. Jag förstår inte hur hon orkar hålla sig vaken. Så idag på dagis sa jag åt fröken att om Lilly inte vill sova efetr lunch så är det ok. Hon kan få vara uppe om hon orkar. Då kankse hon somnar snabbare och sover hela natten. För det gör hon ju inte heller... Inatt kom hon in nångång vid halv 2 och sen vaknar hon pigg och utvilad runt 6 tiden på morgonen. Hon är både kvällmänniska och morgonmänniska av nån konstig anledning.

Nu tillbaka till jobbet och sen barnmorskan för att kolla undertrycket igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0