torsdag 10 juni, snart en vecka

Idag var "Stellans" beräknade födelsedag.
Men Ottilia/Stella har snart varit ute i en vecka =)
Skönt tycker jag.
Tog mig en dusch precis och kunde böja mig ner och raka benen =) Bara en sån sak känns ju otroligt skönt.
Efter Lilly föddes saknade jag magen på en gång. Inte denna gången. Det är så skönt att kunna röra sig som man vill igen.
Tyvärr kan jag ju fortfarande inte sova på mage då brösten känns som ömmande basketbollar...
Mjölken har runnit till duktigt och igår känndes det som att mjölkstockningen var nära. Men jag tror jag fick ordning på det då brösten känns bättre idag.
Ottilila/Stella äter hela tiden typ... Inatt fick jag sitta uppe och amma i typ 4 timmar och han byta fyra bajsblöjor innan jag väckte Tobias för hjälp. Försökte ge henne ersättninng men hon är lite kinkig med sånt... Tillslut lyckades dock Tobias och hon åt lite innan hon somnade och sov i några timmar iallafall. Ammade henne vid 8 imorse och sen fick jag sova/vila fram till typ halv 11. Skönt!

Lilly är stolt storasyster fortfarande.
Men hon har blivit fruktansvärt trotsig. Inte så konstigt kanske men väldigt jobbigt!
Klart hon tycker att det är jobbiigt att bli storasyster och måste dela min och Tobias uppmärksamhet med en till.
Hon måste ju visa sitt missnöje på nått sätt och trots är väl ett sätt antar jag...

Nu är det ammningsdax igen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0