onsdag 30 juni, bad

Jag tror vi börjar få kläm på detta med att ha två barn =)
Ikväll har vi lyckats handla, laga mat, äta mat, slänga en massa skräp, pantat flaskor, badat båda barnen och lagt dom i sina sängar =)
Inte illa alls, jag menar Ottilia är ju inte ens en månad än =)
Skämt o sido, detta med att ha två barn istället för ett är en enorm omställning!
När man ska göra nått, vad som helst, tar det minst dubbelt så lång tid.
Vissa dagar hinner vi knappt äta frukost innan det är dax för lunch och vila för Lilly...
Måste vara konstigt för henne, precis när pyjamasen har åkt av är det dax att vila igen... 
Men vi tar en dag i taget och än så länge har inga större olyckor inträffat.
Visst Lilly får sina dagliga utbrott titt som tätt men det är väl ganska förståligt.
Från att ha varit enda  barnet och fått all uppmärksamhet hela tiden till att få en lillasyster som tar upp det mesta av min tid med ammning, det kan inte vara lätt. Kombinera det med att vara en från början ganska trotsig två-åring med en stark egen vilja... Inte det lättaste för nån tror jag.
Hur som helst, nu sover båda barnen och jag ska passa på att vila lite innan jag förmodligen måste amma några timmar under natten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0