tisdag 26 januari, har lyssnat på Stellans hjärtljud

Idag har Lilly varit hemma från dagis. Dels för att hon var hängig men också för att det går magsjuka på dagis och det känns verkligen inte som att jag har lust att bli magsjuk just nu...
Så Lilly fick vara hemma med mig idag.
Vi hängde hos mormor och tur var väl det för nar det var dax att åka till barnmorskan då somnade Lillsan i soffan på mormor. Så hon fick vara hemma med mormor medans jag och Tobias åkte till brittsen för att lyssna på Stellans hjärta.
160 starka slag i minuten slog det.
Lilly låg mellan 150-155 hela graviditeten så 160 tyckte jag lät ganska mycket men vår barnmorska sa att han kanske var inne i en aktiv period och att hjärtat brukar slå lite snabbare då.
Men med tanke på de höga hjärtljuden börjar jag misstänka att Stellan kanske inte är någon Stellan ändå...
Det lutar mer åt att det kanske blir en Ottilia. Men man vet ju aldrig. Eller jo när bebisen kommer ut så ser man ju vad det är för en filur men tills dess kan vi bara gissa =)

Husköpningen går frammåt. Eller jag har åtminstonne pratat med hussäljaren och han har pratat med sin fru. Vi ska träffas på torsdag och fixa lite uppgifter så att vi kan skriva ett köpekontrakt. Stackars oroliga Tobias har inte kunnat sova sen i söndags. Han ligger och funderar på vad som ska göras och sånt som måste fixas. Han säger att han kommer att bli lugnare när det finns papper på att vi ska köpa huset men jag tvivlar på det... Vi kan ju alltid hoppas att han har rätt så han slipper bli en zombie lagom till sommaren =)

Tobias lägger förresten Lillsan ikväll och det är ovanligt tyst där inne =)
Jag hoppas att det beror på att hon har lärt sig att hon inte kan grina och skrika tills hon får sin vilja igenom på kvällarna. Dvs att jag lägger henne... Som hon brukar skrika och grina när det är pappas tur att lägga. Hon är så fruktansvärt mammig! Hoppas det börjar släppa lite nu så Tobias får känna sig behövd också!

Nu sover fröken och snart är det So you think you can dance =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0