söndag 31 januari, nästan husägare nu

Idag har vi skrivit på köpekontraktet för huset!
Jippie!
Nu är det bara att hålla tummarna för att dom som bor där nu hittar nånannanstans att bo så att vi får flytta in snabbt! Det vore skönt att komma in lagom till sommaren men allt hänger ju på den andra familjen nu...
Dom ska kolla på ett hus på torsdag, hoppas de gillar huset och bestämmer sig för att köpa det!
Jag ska hålla tummarna hela veckan.

Sen lämnade vi Lilly hos mormor och morfar och tog en vända på staden.
Vi fyndade gardiner på Hemtex till både kök, vardagsrum och Lillys rum. Sen fortsatte vi fynda på Clas Olsson, vi hittade jättesnygga lampor till köks- och vardagsrumsfönstrerna. ja jäklars va snyggt vi fick här hemma helt plötsligt =)



Snyggt va?
Lite mörka bilder kanske men i dagsljus hann jag ju inte ta några bilder =)
Glömde som vanligt att fota i Lillys rum men hon fick vita gardiner med gröna och oranga blommor på.
Det blev väldigt tjusigt och de passade ihop med Lillys gröna matta.
Toppen shoppingrunda kan man säga =)
Gillade våra nya lampor så pass mycket att jag tror jag ska försöka ta mig ner på stan imorgon för att  införskaffa några fler. Vi kommer ju ha gott om fönster att fylla när vi flyttar till huset.

Sen har jag och Lilly lekt med dockan Krille. Hon har honom med överallt nu =) Hon är för söt.
Men enligt Lilly så bajsar han hela tiden. Jag vet inte hur många gånger hon har tvättat honom idag =) Det är kul att se hur hon verkligen leker med sin docka. Hon byter på honom, på låtsas förståss, och matar honom och kör honom i vagnen. Och sen sitter han i hennes knä och tittar på "Hitta Nemo".




I fredagskväll var ju Tobias iväg på tv-spels kväll med sitt jobb så jag och Lilly åt middag hemma hos mormor. Dessvärre hade mormor köpt chips som Lilly självklart såg och skulle ha... Så jag fick vara en sån dära snäll mamma och ge henne lite chips. Kanske inte är så bra men så länge hon är glad och nöjd och inte ser ut som en sumobrottare så tror jag inte några chips nångång i veckan kan skada henne i längden. Hoppas inte det iallafall...
Hur som helst, här har Lilly fredagsmyys =)




Fick förresten en jättefin bild på Lilly som morfar har tagit när vi var ute med hundarna i veckan, passar på att visa den med.


Nu sover våran lilla sötis i sin säng och vi föräldrar ska lägga oss i soffan och se på "Sommaren med Göran".


Kommentarer
Postat av: Faster

Schnyggt det blev!! Fredagsmys är grejer det, oavsett om man är gammal eller ung.. =)

Vill gärna höra en recention av Sommaren med Göran sen. Vi skulle hyra den men den finns ju aldrig inne! Fick bli en ny Johan Falk istället... Jag har läst gonattsaga för Alma, hon älskar boken hon fick men den börjar redan bli söndertuggad... =)

Kram från oss!!

2010-01-31 @ 20:23:03
URL: http://tessiluren.blogg.se/
Postat av: Jag igen...

Glömde skriva GRATTIS!!! =)

2010-01-31 @ 20:23:57
URL: http://tessiluren.blogg.se/
Postat av: Kersti

GRATTIS till huset!!!!!!!

Kram

2010-02-01 @ 10:49:39
URL: http://englandsweden.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0