måndag 25 januari, helgen som var

I fredags skulle vi hem till J, J och O men tyvärr blev den ena J sjuk i magen så vi struntade i att åka dit.
Vill ju helst inte drabbas av den fruktade vinterkräksjukan! Så istället var vi hemma hos mina föräldrar och tittade på Let's dance.

I lördags förmiddag tog vi bussen ner på stan.
Lilly tjatar om att åka buss hela veckorna så jag tänkte att vi skulle passa på att ta oss en sväng.
Lilly var överlycklig och skrek Mer så fort bussen stannade. Hon tyckte det var onödigt att stanna vid rött ljus eller för att plocka upp fler passagerare =)
Hon blev lite hängig på vägen hem och somnade ganska snabbt efter lunchen.
Och sov i 3 timmar!
Misstänkte genast feber då Lillsan bara brukar sova 40 minuter till en timme...
Och visst var det feber 38,5 så det var bara att stanna hemma och ta det lugnt istället för att gå till pulkabacken och leka med Valter.
Lördags kvällen spenderades alltså hemma i soffan framför tvn.

I söndags var fröken feberfri så då passade vi på att ta oss till pulkabacken. På vägen dit mötte jag en människa som jag vet vill sälja sitt hus så jag frågade naturligtvis hur det gick för dom. Han sa att det gick bra och att de fått huset värderat nu och att han hade två par som skulle komma i veckan och titta. Och jag som är sugen på hus i Slätta var inte sen att fråga om inte vi fick komma och titta redan samma dag. Och det fick vi ju =)
Vi bestämmde oss nästan direkt för att slå till.
Han skulle kolla med sin fru som var bortrest om hon hade några invändningar och jag ska kolla med banken sen får vi gå vidare därifrån.
Hoppas och håller tummarna på att allt går vägen så vi kan få flytta till hus snart =)
Det vore toppen!

Nu ska jag jobba!


Kommentarer
Postat av: Linnea

Gud vad roligt!! Hoppas att det går vägen =)

2010-01-25 @ 09:32:43
Postat av: Kersti

Åh grattis, hoppas att det går vägen så att ni också får bo i hus snart!

Kram

2010-01-25 @ 09:57:47
URL: http://englandsweden.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0