tisdag 16 februari, fettisdagen

Idag är Lilly på dagis igen.
Ugår var hon en utslagen hjälte som som mestadels av dagen...
Sjukhusbesöket måste ha tagit hårt på henne, stackars liten.
Eller så var det den dära hostmedicinen med morfin som höll henne lugn hela dagen igår...

Roza och Teo var förbi och lekte en stund men Lillsan var mest klänging så Teo fick roa sig själv med Lillys giraff och hennes röda dammsugare =)

Lillys dag såg ut såhär igår:
Hon sov en timme på morgonen, sen kollade vi på Hitta Nemo och vilade i soffan fram till lunch. Då åt hon två skedar pyttipanna och tog sen med sig mormor, som kommit för att vara barnvakt medan jag var tvungen att spela lite musik på en begravning, och gick in på sitt rum och la sig i sängen. Somnade och sov länge!
Fick en ren blöja och somnade om.
Vaknade och åt lite gröt innan vi satte osds i soffan och tittade på Hitta Nemo igen.
Trött och klängig som få var hon hela eftermiddagen...
Sen somnade hon för natten innan kl 19.00 och sov i 12 timmar innan hon vaknade av att blöjan var överfull och pyjamasbyxorna blöta...
Pluttan!

Men imorse var hon iallafall pigg =)
Så vi tyckte hon kunde få gå till dagis idag. Jag bad dem dock att ringa om de märkte att hon blev trött eller om hon började hosta en massa igen.

Och så är det ju semeldagen idag.
Jag som inte gillar semlor har sett att på Ica Maxi säljer dom minnsan semlor med olika smak =)
Utan mandelmassa!
Toppen! =)
Jag ska åka dit när jag slutar och köpa blåbär, jordgubb och kanske nån mer smak och sen hoppas jag att Mara och Astrid kommer förbi på en fika så jag slipper äta alla semlor själv.



Kommentarer
Postat av: Faster

Skönt å höra att lillsan är piggare! Tänkte ringa å kolla om ni var hemma när jag var ute å åkte men kände att jag var tvungen att åka hem å vila (märks det att jag är lika klen som en förkyld karl?!)... Har iaf fått penicillin idag så nu hoppas jag att det vänder snart!

Jag köpte semlor på ica, hittade inga blåbär =( men det fick bli vaniljsemlor istället. Vad gör ni i helgen? Kanske vi kan ses nåt?

Kram från oss!

2010-02-16 @ 15:32:42
URL: http://tessiluren.blogg.se/
Postat av: Roza

Hej!!

Jag var o handlade semlor på ICA i dag, en semlatårta,Mmmm gott sedduuu med en MASSA mandelMASSA! Dom hade slut på semlorna med olika smak, tydligen hade dom kampanj på dom fram till I GÅR? men HUR tänkte dom då?? Fettisdagen är ju idag? Hm.

2010-02-16 @ 21:05:16
URL: http://teomannen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0