söndag 7 februari, pulkaåkning i skogen

Så var denna helgen snart över.
Den har gått fort trots att Tobias har varit i Sthlm med jobbet.
I fredags hämtade jag Lilly på dagis strax innan dagis stängde, hon var själv kvar..
Så jag snabbade mig och fick på henne kläderna och ner med fåret i väskan.
Tänkte väl mig inte riktigt för och åkte ifrån mina vantar, igen...
Vi åkte raka vägen hem till mormor och morfar efter dagis.
Det är så tråkigt att behöva åka hem och bara laga mat åt mig och Lilly...
Så vi bjöd in oss själva på mat och lek i slätta =)




Kan väl passa på att bjuda på en "magbild"...
Kanske inte jättebra bilder men man ser ju magen iallafall =)



Var förresten till barnmorskan en snabbis i fredags och lyssnade på Stellans hjärtljud.
Hade inte kännt honom på typ ett dygn så jag ringde och bad att få komma in och lyssna så att inget var fel.
Och det var det inte heller, hjärtat slog ca 150 slag i minuten =)

Vi åt som sagt middag med mormor och morfar i fredags men vi åkte hem för att sova innan Let's dance.
Lilly sov jätteoroligt och fick tillslut komma in till mig.
Väl där sov hon, men inte hennes händer. De är som bröstsökande missiler!
Det är verkligen helt sjukt hur hon kan vara så tuttfixerad...till och med i sömnen...
Så i lördags var jag sådär lagom trött och tyckte vi skulle sova länge.
Det tyckte inte Lilly...
Vi spenderade morgonen inne och såg på "Hitta Nemo" varvat med "Teletubbies" samtidigt som vi bytte blöja på alla Lillys dockor varvat med att hon lagade mat och handlade åt dockorna =)
Sen satte jag upp Lillys hår, det var inte uppskattat...men toffsen fick sitta kvar ett litet tag iallafall.
Efter det lagade jag mat samtidigt som Lilly plockade med disken...






När vi hade ätit lunch kom mormor och körde oss till badet.
Tack för hjälpen mormor!
Efter badet var lillfröken trött och hungrig Hon åt 1½ banan och höll på att somna i bilen.
Vi åkte till slätta så fick hon sova där och jag fick sällskap =)

Efter vilan hann vi åka lite pulka med Valter, det var uppskattat av Lilly som inte träffat Valter på jättelänge!

Vi blev kvar i slätta på middag igen.
Vi åt pilgrimsmusslor med avokado, mango, papaya och sweetchli till förrätt och drack bubbel till det =)
Sen fick vi kyckling, potatis, tzatziki och greksallad till varmrätt. Mums!

Sen var både jag och Lilly trötta och mätta, jag tror att jag somnade innan Lilly när jag la henne =)
Såg lite på schlagern men tyckte det var värdelöst! Tyvärr...
Sen gick jag och la mig och fick sova i fotändan av sängen då Lilly vaknade hela tiden och grinade och jag ville helst inte ha henne i sängen med mig. Det gör så ont i tuttarna...
Vi sov till 8 och då tog mormor Lilly så jag fick ligga kvar och dra mig ända till halv 10, det var hur skönt som helst! Tack igen mormor!

Vi hjälpte morfar med hundarna på förmiddagen. Lilly fick åka pulka och var nöjd med det.
Vi gick ju såklart förbi pulkabacken och tog oss några åk innan vi gick till skogs.
Lilly fick prova köra terrängkörning med sin pulkabil och det gick över förväntan =)
Dessvärre låg mobilen hemma på laddning så jag kunde inte fixa bildbevis =)

Så det var väl en fin uppdatering, nu vet ni vad vi har sysslat med hela helgen.


Kommentarer
Postat av: Sara

Åh vad din mage är vacker, min vän <3 Låter som du och lillsan haft en underbar helg. Vi får lov och träffar snart. Kram på er <3

2010-02-07 @ 21:50:47
URL: http://lillfisenochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0