söndag 28 februari, namsdagsdag =)

Idag har jag, Lilly, Alma o faster namnsdag, det är ju Maria idag =)
Det har firats här hemma vill jag lova.
Lilly firade med att vakna kl 05.00 och tyckte det var dax för mammsen att gå upp och fixa frukost...

 Sen tittade vi på Hitta Nemo 1½ gång innan jag gick in och väckte Tobias för skiftbyte kl 07.30.
Dom fortsatte fira med mera frukost och  Ice Age innan Lillsan bestämde att mamma inte fick sova mer.
Sen lagom till jag hade diskat och ätit frukost och satt mig i soffan så somnade lillfröken i mitt knä...

Sen firade vi föräldrar med att lämna lillfröken hos farmor och farfar innan vi åkte till Leksand för att se

Den var hur bra som allra helst!!
Synd bara att publiken var tråkigare än tråkigast!
Asså det var så man fick skämmas!
Hade jag stått på scenen hade jag buat åt publiken.
Det var som att folk inte visste att det var en rockmusikal, de flesta satt med armarna i kors o såg buttra ut. Verkligen jättetrist! Värdelös publik skulle jag kalla det!

Hur som helst, nog om den tråkiga publiken.
Veckan har varit bloggfattig med massa jobb.
Men vi har hunnit med att leka lite iallafall jag och Lilly, trots att jag slutat 17 de flesta dagarna...
Och i torsdags hann vi till och med baka hallongrottor =)

Kanske inte dom finaste...man kan ju säga att Lilly sin egen stil på hallongrottor =)


 I lördags tog vi bilen och åkte till Biltema i Borlänge.
Det var meningen att  vi skulle ha köpt en elmotorcykel till Lilly i tvåårspresent men hon fastnade för nått annat...
elmotorcykel, biltema 449:- vs.
Jag tror trehjulingen vann stort =)
Så vi får hitta på nått annat för mormor har ju paxat trehjuling som tvåårspresent...
Tror vi ska försöka hitta nå stolar och bord som hon kan ha när hon ska servera mat från sitt kök...
star bord och stolar (kids concept) från egetrum.se 899:-
Om det är nån som vet vart man kan hitta en liten kökssoffa så säg gärna till!


I veckan var jag till barnmorskan och kollade alla världen och lyssnade på Stellans hjärtljud och mätte livmodern. Alla världen var jättebra. Till och med järnvärderna var bra, konstigt efter som jag är så trött på kvällarna hela tiden... Men jag är glad så länge jag slipper äta järntabletter =)
Hjärtljuden låg och tickade på med 156 slag i minuten.
Och livmodern var 25 cm...så tydligen har jag en stor bebis i magen... I v25 ligger väl medlet på 23 cm, kom inte ihåg riktigt men jag tror att när Lilly låg i magen var livmodern 22 cm i v25...
Så det blir nog en 5 kilos kille denna gången =)

Nu ska jag ta mitt trötta jag till badrummet, tvätta bort maskaran, borsta tänderna och sen gå till sängs. Det ska bli så skönt att få sova. Eller förhoppningsvis få sova.
Lilly har ju en tendens att komma upp på nätterna nu för tiden...
Och det är ju mysigt när hon vill sova bredvid mig men det blir lite jobbigt i längden.
Hon ligger ju och letar efter mina tuttar med sina händer hela nätterna. Det är som att hon sover men inte hennes händer... Vet inte riktigt hur jag ska vänja henne av med denna tuttmani...

Näe, nu mot badrum och sovrum.
Gonatt!


Kommentarer
Postat av: Faster

Vad kul att Buddy var bra, tråkigt med publiken...

Här är en länk på en barnsoffa (inkl. förvaring!) som jag tycker är kanonfin, den kommer nog finnas i Almis rum sen.. =) http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00091463



Kanske det kan vara nåt?



2010-03-01 @ 10:00:42
URL: http://tessiluren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0