söndag 14, alla hjärtans dag

Det var inte kräksjuka Lilly hade.

Hon hostade nog bara så mycket att hon kräktes.
För det blev inget mera kräkningar, bara mera hosta...
Så natten mellan fredag och lördag sov vi alla dåligt eftersom Lilly hostade och var täppt i näsan.
Hon har fått sån hära krupphosta igen...
Hon har ju en tendens att få sånt innan hon blir förkyld.
Men nu "kruppade" hon lite under dagen i lördags och forsatte under natten mellan lördag och söndag.
Hon sov mellan oss och hostade och var täppt i näsan och andades med näsan och munnen om vartannat.
Och sen var det ungefär som hon inte visste om hon skulle använda näsan eller munnen och då andades hon inte alls... Mindre kul. Jag kan ju säga att man inte direkt vaknar utvilad efter en sån natt...
Så nu på eftermiddagen efter det att hon börjat "krupphosta" lite mer så ringde jag till sjukvårdsrådgivningen och vi fick en läkartid 18.30.
Och vi var ju bjudna på middag hem till mamma och pappa kl 17.00 så vi gick direkt från middagsbordet till distriktan på akuten. Vi fick komma in ganska snabbt och vägde och tempade. Ingen feber på 13 kilo Lilly. Så det var ju skönt. Sen kom fröken doktor och lyssnade på lungorna och hjärtat och kollade i halsen.
Hon sa att allt såg bra ut och självklart var Lillys hosta som bortblåst.
Men fröken doktor tyckte ändå, eftersom hon sover så dåligt och rosslar i lungorna när hon sover, att hon skulle få lite medicin. Så Lillsan fick andas in nånslags adrenalin 2 gånger för att vidga luftrören och så fick hon 12 stycken små kortison-brustabletter som hon skulle dricka.
Sen fick vi med oss nån hostmedicin med typ morfin tror jag att det var.
Trots att klockan var mycket och Lillsan var trött så var hon jätteduktig.
Hon gapade så fint när frökendoktorn skulle kolla i halsen och klev snällt upp på vågen och tyckte att termometern i örat var kul och ville att sjuksköterskan skulle kolla flera gånger =)
Hon blev lite ledsen när hon skulle andas in adrenalinröken men det var nog mest att hon var så trött så hon grinade för hon slocknade ddirekt när vi kom till bilen.
Kom hem, fick i henne medicinen utan problem. Försökte ge henne välling men hon drack ingenting utan gick in till sitt rum, tog fram bebben-boken och gick till sängen. Pluttan hon var nog helt färdig.
Och nu andas hon lite bättre och mindre rossligt så vi hoppas hon får sova i natt. Det kan hon och vi behöva.


Ja alltså vi har ju hunnit med lite mer än sjukdomar i helgen.
I lördags var jag och några andra mammor på ett mykiddo-party.
Dessvärre hade de bara typ pastelkläder, ingenting för mig eller Lilly.
Men det är alltid trevligt att träffa de andra mammorna från mammagruppen.
Efter klädpartyt hade vi hem svärföräldrarna på middag.
Det var väldans gott =)
Det var meningen att de skulle komma hem till oss och vi skulle äta och sen skulle jag lägga Lilly och så tänkte jag och Tobias passa ppå att gå på bio. Men vi blev sena med maten och orkade inte stressa så vi hade en trevlig hemmakväll med svärisarna istället och tittade på melodifestivalen och åt gott.
Tack tack för en trevlig lördagskväll!

Förmiddagen idag spenderade vi tröttisar i soffan.
Såg på "Hitta Nemo" några gånger innan vi kom på att vi kanske skulle försöka få lite frisk luft...
Så vi gick ut på gården och lekte, morfar och hundarna kom förbi och lekte dom med =)


              



Sen gick vi in och längtade efter sommaren medan Tobias lagade lunch.
Lillfröken åt ingenting...men var lika nöjd för det.


Sen gick vi på ett till klädparty.
Denna gången kom käderna från blingo och var jättefina.
Jag har beställt matchande tunikor till mig och Lilly =)
Vi kommer att bli så snygga i vår/sommar!

Nu ska jag gå och lägga mig och hoppas på att få sova hela natten.
Blir att vabba imorrn fram till 13 ddå jag måste vara jobbet eftersom chefen har en begravning.
Tack och gonatt!

Ja visst ja, Tobias kom hem med en jättefin bukett till mig och Lilly idag =)
Tack älskling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0