torsdag 2 december

Imorse när vi vaknade var det -23 grader...
Behöver jag berätta att vi tog bilen till dagis idag =)
Fast det tog ju lika lång tid som att gå... På med alla kläder, satte Lilly på pulkan och bar Otto ut till bilen som stod i garaget.
In med barnen i garaget och ut med Ottos stol för att kunna släppa på bältet så hon fick plats i sin tjocka overall. Ner med Otto i stolen, in i bilen.
In med Lilly och bråkade om fastspänning...
In med pulkan i bagageluckan. Och sen backa ut ur vårat gigantiska garage...
Sen ut ur bilen för att stänga och låsa.
På tiden som detta tog hade jag lätt kunnat gå, om jag gått snabbt, till dagis. Men vad gör man inte för att slippa frysa...
Tror nog att jag tar vagnen när jag ska hämta Lilly... =)

Nu när jag är hemma med bara Otto för fösta gången denna veckan ska jag passa på att dammsuga o moppa övervåningen. Ska bara slappa lite i soffan och kolla mailen först.

Jag och Lilly var förresten på familjegymnastiken igår igen. Hon är så duktig! Lyssnar numera på fröken =) och är glad mest hela tiden. Och så har hon lärt sig att göra kullerbyttor =) Sötis. Hon tycker att det är jättekul och skulle mer än gärna gå på gymnastik alla dagar i veckan =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0