söndag 27 september

Idag har vi varit på ko-bingo i Hamsarvet.
Dom hade höstskördedag och vi fick förrutom ko-bingon klappa en massa får och hälsa på hästar, grisar, getter, hönor och säkert nått mer djur som jag har glömt skriva =)
Lilly tyckte fårn var roligast =)
Fast hon var ganska intreserad av ko-bingon oxå =)
Hade innan vi kom dit ingen aning om vad ko-bingo var för nått så här kommer en förklaring för er som läser och inte heller vet vad ko-bingo är...
Dom dläpte ut kossorna i en hage där det var rutor uppritade och så fick man tippa på vilken ruta som nån ko skulle bajsa i... När första kon bajsat i någon ruta var spelet slut.
Vi orkade inte stå och vänta på att kossorna skulle bajsa men jag tror inte att vi vann, men vi var bra nära =)
Kossorna var i "vår" ruta nästan hela tiden.
Självklart var det Lilly som hade valt ruta =) Hon är bra på sånt, ko-bingo alltså =)







         

Efter att ha klappat fåren så mycket som vi orkade åkt vi för att fixa lunch till Lillsan men hon han somna i bilen innan maten så vi åkte till JoJs hus för att se hur långt dom hunnit. Det blir jättebra när det blir klart tror jag.

Sen har vi oxå hunnit med att sätta upp taket på uteplatsen på mormor o morfars baksida och så har fästmannen valter varit på besök och lekt me Lillsan. Det tyckte hon var minst lika roligt som att klappa fåren =)

    

Igår var jag och Tobias och hela mammas släkt på Alborgen i Gävle och lekte.
(Lilly var med farmor, farfar, gammel faster och gammel farbror.)
Min moster fick det i 60 års present och det var verkligen jättekul.
Vi blev indelade i lag och jag hamnade med kusinerna Dan och Håkan, självklart vann vi =) Vi klarade 10 celler och kusin Sanna, morbror Dick o Dans tjej Jessica kom två med 9 celler klarade.
Tobias hamnade med morbro Leif och kusin David, dom klarade 7 celler, så jag vann över Tobias =) haha!!

Nu sover Lillsan sött och jag ska slappa i soffan.


Kommentarer
Postat av: Tess

Vad söt hon är! Gosar med fåren å allt.. =)

Vad gör ni i veckan? På fredag ska vi börja med babysimmet. Måste kika förbi innan å hämta badkalsongerna (om det var ok att vi lånade dom?)som jag glömde sist... Vi hörs!

Kram från oss

2009-09-27 @ 21:35:11
URL: http://tessiluren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0