tisdag 22 december

I söndags firade vi "lilla" julafton hemma hos svärföräldrarna.
Eller lilla och lilla vet jag inte det var 7 sorters sill och sen kalkon på det så i matväg var det ju inte direkt lilla julafton.
Inte heller i julklappsväg var det lilla julafton...
Lilly överöstes med julklappar!
Så man kanske kan säga att vi firade julafton några dagar innan jul.
Vi hade ju till och med en livs levande tomte där! (Det var Lillys morfar, men säg inte det till henne)
Lilly var överförtjust i tomten och han fick både pussar och kramar =)
Hon hjälpte till att dela ut alla paket, dom flest var iof. till henne, innan hon satte sig för att börja öppna paketen. Hon fick en massa fina grejer! Dockor och dockvagnar, prinsesstält och kastruller, kläder och leksaker.
Så nu önskar sig mamma och pappa ett större hus =)
Vart ska bebisen i magen få plats när den flyttar ut?
Hur som helst, Lilly tackar och bockar för alla fina julklappar! Hon leker faxtis med allt!

Imorgon bär det av till Gran Canaria med mina föräldrar och mina syskon. Därav firandet av "lilla" julafton...
Lilly ska vara utomland på jul med mormor, morfar, moster, mosters kille, morbror, mamma och pappa och då ville ju farmor, farfar, faster, fasters kille och kusin Alma fira jul med Lilly innan hon åker med oss till utlandet.

Det ska bli hur skönt som helst och komma bort i år igen. Det var ett tag sen jag firade jul utomlands men det är alltid lika skönt. Man slipper lixom julstressen och man behöver inte äta en massa julmat som ändå inte är speciellt god...
Skönt är det iallafall. Och ska bli även detta år hoppas jag.
Håller tummarna för att vi ska slippa regn...

Trodde ju förresten att Lilly var så pass liten att hon inte skulle fatta vem tomten var...så fel jag hade. Hon har tjatat om tomten sen i söndags... =)

Igårkväll var R, E o T här och åt kebabgryta med oss och gav Lilly en julklapp. Hon fick en miniversion av vår vanliga damsugare =) Så både igår och idag har hon dammsugit här hemma. Hon ska få hjälpa mig imorrn också. Hon tycker verkligen att det är kul att gå runt i lägenheten med sin lilla damsugare =) Det är kul att se!

Näe, nu ska jag gå och lägga mig!
Gonatt och God Jul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0