snart 2009

Så har ännu en dag gått.
Imorrn blir de ju nytt år, skulle man kunna säga.
Helt sjukt va tiden går fort.
Ja så fort att de blev ny dag, batteriet blev dött o ja orkade inte blogga klart. Har så mycket att skriva =) Tror inte att nån orkar läsa allt men ja skriver ner de ändå. =)

Detta året har varit fullspäckat me event o happenings =)

Allt började i december 2007 då ja fyllde 25 o sen va de en hel del människor som fyllde år innan Lillsan föddes 25april. 

Bla så fyllde pappa 50 o mamma ställde till me stort kalas i Stångtjärnsstugan. Alla va där! De va mat o dryck o uppträdanden o lekar. Ja fick agera lekledare o domare eftersom ja nog va den enda som va klar i huvudet =)
Sen drog min farmors syster ut mej på balkongen o visade mej fullmånen o tyckte att ja skulle ta o föda. De föds ju tydligen fler barn då de e fullmåne =)
Men Lillsan stannade inne.
Inte förrens den 23 började hon göra sej beredd på att komma ut. Men sen tog de ju henne ända till den 25 för att komma ut o då fick dom skära ut henne.
Ja va fullt öppen (som man säger på förlossningen) men hon låg tydligen me näsan åt fel håll o kunde inte snurra ut som hon skulle så hon fick lite hjälp på traven av 15 doktorer o sjuksjöterskor... Men allt gick bra o hon kom ut hel o fin. Tobias fick klippa navelsträngen o sen kom hon till mej =)
De va verkligen helt sjukt stort! O bli mamma, att bli en familj.
Att få se den där lilla lilla bebisen o att veta att hon bott i min mage i nio månader o växt från en pytteliten mojäng till en helt fullt frisk o utvecklad människa me 10 fingrar o 10 tår.
O att hon sen blev en blandning av de bästa av mej o Tobias e ju oxå helt sjukt bra =)
Just då när ja fick henne på mitt bröst o fick se henne för första gången, de va en av dom största o bästa stunderna i mitt liv!
I Lillsans liv oxå tror ja =) Hon hade ju inte varit me om mycket i sitt liv innan hon fick komma till mitt bröst o kela me mej för första gången =)

Sen flyttade vi ju mitt i allt, till en lägehet som vi vantrivs i. Den e ju lagom stor just nu, kanske lite liten... Men ändå större än den förra som vi trivdes sjukt bra i men den va verkligen alldeles för liten. Men där hade vi inga grannar o vi hade "egen" tomt. Här  har vi elefanter till grannar på övervåningen o bufflar i lägenheten bredvid... O vattnet e livsfarligt, man får brännskador om man inte passar sej. Har sagt till hyresvärden mer än en gång men de händer fan inte mycket!

Sen i juni döpte vi Lillsan i Gagnefs kyrka. Hon heter Lilly Elvria Maria Gardstrand.
Vi hade ett enkelt litet dop me bara närmsta släkten eftersom vi ställde till me Stort bröllop 18 juli =)
Oxå en helt sjukt stor grej!
Vi e numera herr o fru Gardstrand.
Vi har lovat att älskar varandra jämt o för evigt och sen ställde vi till me partaj för att fira att vi lovat varandra evig kärlek.
De e ju fantastiskt! =)
O ja vet vissa säger att dom e så himla nervösa inför vigselakten, men ja kände inget sånt. Vet inte varför men de känns liksom så naturligt att de ska va ja o Tobias  o de väl lixom inget att vara nervös över. Att lova att älska nån för alltid som man redan vet att man kommer att älska för alltid e väl inte så svårt.
De va iallafalll en underbar dag o kväll. En av dom största händelserna i mitt liv! O bästaste =)

Sen va ju hela tjocka släkten till Grekland o när vi kom hem fyllde Tobias 30. Han e gamal han =)
Tur att han inte ville ställa till me stort kalas. De had blivit jobbigt men kul =) Vi får ställa till me kalas när han fyller 40 istället =) De lär ju inte stå på...

Sen har ju Tobias moster fyllt 50 o min farmor har fyllt 80 o min farfar har blivit 84.
De va farmor o farfar vi firade när vi va i Liköping =)

Sen e de ju några som har blivit på tjocken, vilket ja o Lillsan tycker e skitkul!!
O så har de ju varit jul o sånt nu.
 Men nu tror ja att de ska va lugnt i ett tag =)

Nu ska ja leka huvud, axlar, knä o tå me Lillsan!

Hej sålänge =)

Kommentarer
Postat av: Mannen

Hmmm...jag vet inte vem du gifte dig med den 18/7, det var då inte mig iaf, för jag gifte mig med min älskade fru den 19/7-08 ;)

2008-12-31 @ 15:00:23
Postat av: Frun...me de dåliga sifferminnet...

Ja ja, hur ska man komma ihåg alla datum? Huvudsaken e väl ändå att vi e gifta o att ja älskar dej =)

2008-12-31 @ 15:12:25
Postat av: Mannen

Hehe, ett tips är ju att kolla insidan på ringen....

Puss puss, älskar dig

2008-12-31 @ 15:24:56
Postat av: Sara

Aha Maria, efter att ha läst detta inlägg så sitter man har med tårar i ögonen. Det brast när jag läste om när lillsan föddes. Tänkte på dagen då jag fick min lilla lill-fis (kurtan som vissa kallade honom) ett galet år med många minnen. Och jag önskar dig och tobias all lycka i framtiden. Och lillsan det bästa här i världen! Gott nytt år på er! Många kramar Sara och Liam ger lillsan en blöt puss

2008-12-31 @ 16:41:32
URL: http://mammatillliam.blogg.se/
Postat av: Roza

Tur du inte e normal, älskar dig som precis som du e..hihi.. Gott nytt år!!

2009-01-01 @ 03:09:39
URL: http://roza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0